reklama

Kríza v oblasti personálnych požiadaviek

Pretože aj k nám dorazila "hospodárska" kríza a ľudia prichádzajú o prácu a patrím aj ja medzi nich, rád by som sa podelil so skúsenosťami z hľadania novej, respektíve s ponukami "nádejných" zamestnávateľov na webe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Dnes som narazil na ponuku práce jednej nemenovanej personálnej agentúry v ktorej sú vypísané tieto požiadavky a informácie o pracovnom mieste + náplň práce:
Požadované vzdelanie Vzdelanie:
stredoškolské s maturitou
nadstavbové/vyššie odborné vzdelanie
vysokoškolské I. stupňa (bakalárske)
vysokoškolské II. stupňa Znalosti Jazykové znalosti:
Anglický jazyk - expert, tlmočenie

Počítačové znalosti - používateľ:
Microsoft Word - pokročilý
Microsoft Excel - pokročilý
Microsoft Outlook - pokročilý
Internet (e-mail, www) - pokročilý
Ďalšie požiadavky na uchádzača# ovládanie anglického jazyka (pisomne i ustne) podmienkou
# vyborne matematicke a analyticke znalosti
# pracovna skusenost na podobnej pozicii je velkou vyhodou
# dobré analytické myslenie, koordinačné zručnosti
# odolný voči stresu, schopný rýchleho riešenia problémov
# zmysel pre detail, asertívny, samostatný

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

náplň práce:

# reporting
# praca s databazami
# vyborne znalosti prace s Excelom, makra, znalost Visual Basic - spreadsheets automation, SQL
# good working knowledge of Microsoft products

Na tejto ponuke ma zaráža vyžadovaná pokročilá znalosť Excelu (makra, Visual Basic, SQL) a zároveň vyžadovaná jazyková úroveň (expert, tlmočenie).

Pracujem v jednej firme na obdobnej pozícii a za celých 7 rokov som jazyk s takouto úrovňou nepotreboval, úroveň "mierne pokročilí" úplne postačovala. Je až zarážajúce čo všetko by po "nádejných" zamestnancoch "nádejní" zamestnávatelia chceli. Pritom som svedkom toho, ako na miestach manažérov sú ľudia bez jazykových znalostí, na inžinierskych pozíciách ľudia bez technických škôl a na upratovanie sú zamestnaný "vysokoškoláci".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najviac ma vie "vytočiť" ak "v dnešnej dobe" sú na podobnú pozíciu vyžadované len základné znalosti kancelárskeho balíka "Office" ale dotyčný musí mať "pred menom" aj "za menom".

Poznámka 1: Ak by som ovládal niektorý jazyk na úrovni "expert, tlmočenie" určite by som si nehľadal prácu s grafmi a tabuľkami. A naopak. Ak by som ovládal Excel na takto požadovanej úrovni, tak by som si nehľadal prácu s prekladom a tlmočením.

Poznámka 2: 16:56 - opravené gramatické chyby programom Word

Tomhas Malik

Tomhas Malik

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

na moju adresu: "Si horší než cedula Unín!" Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu